Zoeken in deze blog

dinsdag 24 juni 2014

Spaghetti met rucolapesto en garnalen

Mmm, dit maaltje heb ik al eens eerder gemaakt en dat beviel me zo erg dat ik hem nog eens gemaakt heb! Voor alle pasta en dan vooral spaghettiliefhebbers is dit een echte aanrader! Ook vakantiegangers die verslaafd aan Italië zijn geraakt! Door de spaghetti gaat een heerlijke pesto, een rucolapesto! Door die pesto zit: natuurlijk rucola, olijfolie, geroosterde pijnboompitten, 1 teentje knoflook en Parmezaanse kaas. Heerlijk!! Daarbij eet je ook nog heerlijke grote garnalen, deze heb ik dit keer vervangen door kleine schattige Hollandse garnalen. Ook lekker, maar mijn voorkeur gaat toch naar de jumbogarnalen! Daarbij is het lekker om peultjes met rucola te eten, maar ik heb erwtjes uitgekozen. Daar houden wij thuis gewoon heel erg van!
Deze heerlijke spaghetti met rucolapesto is ook nog eens heel makkelijk om te maken, zo klaar! Even rucola pureren met de andere bestandsdelen, spaghetti koken, garnalen bakken, met peultjes of een andere groente serveren en klaar is kees! Een heerlijk maaltje, makkelijk en snel te maken, wat er heerlijk uit ziet én waarschijnlijk een net iets ander kostje is wat je normaal eet! Hieronder heb ik voor jullie het recept opgeschreven:




Spaghetti met rucola-pesto en garnalen

Ingrediënten voor 4 personen:
  • 300 gram spaghetti
  • 1 eetlepel pijnboompitten
  • 75 gram rucola
  • 1 teentje knoflook
  • 75 milliliter olijfolie, + nog extra voor het bakken
  • 3 eetlepels Parmezaanse kaas
  • 350 grote garnalen
Bereiden
Kook de spaghetti zoals op de verpakking aangegeven staat. Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan goudbruin. Pureer 75 gram rucola met het teentje knoflook, de geroosterde pijnboompitten  en de olijfolie tot een lekkere smeuïge pesto. Rasp de Parmezaanse kaas en roer deze erdoor samen met een snufje peper. 
Verhit in een koekenpan 2 eetlepels olijfolie en bak hierin de garnalen net gaar in ongeveer 5 minuutjes. Giet nu de spaghetti af en meng hier de rucolapesto door. Serveer in mooie diepe borden en leg hier de garnalen op. Garneer eventueel met wat pijnboompitten, rucola en een schijfje citroen.

Veel succes met kokkerellen en bon apétit!


1 opmerking:

  1. Het ziet er echt super lekker uit!! Deze ga ik zeker een keer maken met glutenvrije pasta ;D
    xx ella

    BeantwoordenVerwijderen