Zoeken in deze blog

vrijdag 26 februari 2016

DIY: Pindarotsjes

Het is al veel te lang geleden dat ik een do it yourself online heb gegooid. En deze wilde ik jullie niet onthouden.
Deze snack is binnen no-time klaar. Als je tenminste niet als ik in je vingers snijdt. Oei, oei oei. I'll explain the whole story.
Ik heb vakantie, dat betekent tijd om foodvideo's te schieten. Zo gezegd zo gedaan. Ik was echter in een veel te ongemakkelijk positie de chocolade aan het hakken waardoor mijn vinger ook slachtoffer was. Afijn, ik bespaar jullie de details. Het feit dat ik hier wel gewoon een artikeltje aan het typen ben, betekent dat het hartstikke goed met mijn vinger gaat hoor, gewoon een klein sneetje. Zelfs daar kan een professionele thuiskok soms niet aan ontkomen.

Over naar de pindarotsjes. Waar slechts 2, ik herhaal, TWEE, ingrediënten voor nodig zijn. Chocolade en pinda's. Een gouden duo in je mond kan ik je verzekeren. En het is daarnaast onwijs leuk om te maken.
Als je nog niet geabonneerd bent op mijn Youtubekanaal kun je dat HIER snel doen! Hieronder nog een keer het geschreven recept voor jullie! Bon apétit!



Pindarotsjes

Ingrediënten voor zo'n 15 tot 20 rotsjes
  • 200 gram melkchocolade
  • 200 gram ongezouten pinda's
Bereidingswijze
Hak de chocolade grof en smelt deze. Dit kun je in de magnetron doen, door deze op hoog vermogen te zetten voor 1 minuut en dit een paar keer te herhalen of natuurlijk au bain marie.
Meng de pinda's door de chocolade. Bekleed een bakplaat met bakpapier en maak hier mooie hoopjes op van het pindachocolade mengsel. Laat dit een kwartiertje tot halfuurtje uitharden en je pindarotsjes zijn klaar!

Bon apétit!

17 opmerkingen:

  1. Woehooee hier worden we blij van!! Ontzettend leuk filmpje ook!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze maakte ik altijd al kind samen met mijn papa :) Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk (en makkelijk :P) uit! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker Emma, al snap ik wel dat je in je vinger hebt gesneden als ik dat eerste stukje van je filmpje kijk. Haha. Ach gebeurd iedereen wel toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is zo lekker he! Echt een goed recept, heb er al zin in gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker receptje Emma! Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Omg, waarom heb ik dit nooit zelf bedacht, ik houd van pindarotsjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm, dit ziet er lekker uit! Mooie foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen